Березень 2010: Моніторингова місія Спільного центру світової спадщини /ICOMOS до Львова

Центр зі світової спадщини отримав петицію від представників громадськості Львова з вимогою зупинити зведення 7-иповерхової будівлі на території саду і парку колишнього монастиря францисканців. Спеціальна моніторингова місія Спільного центру світової спадщини /ICOMOS до Львова  відбулася з  1 по 6 березня  2010 р.
Місія висловила стурбованість з приводу загального стану збереження забудови, і, зокрема, щодо загрози Визначній Універсальній цінності, цілісності та автентичності забудови через  невідповідні методи перетворення історичних будівель за відсутності стандартів пристосування житла.





104. Львів – Ансамбль історичного центру (Україна) (C 865)
Рік внесення в список Спадщини
1998
Критерій 
(ii) (v)
Попередні рішення комітету
31 COM 7B.120; 32 COM 8B.69; 33 COM 7B.126
Попередні місії з моніторингу 
2004: ICOMOS-German World Heritage Foundation mission; березень 2010: joint World Heritage Centre / ICOMOS reactive monitoring mission.
Чинники, що впливають на забудову, вказані в попередніх звітах
a) нові будівлі в історичному центрі
b) брак належної детальної проектної документації;
c) неадекватна інфраструктура в тому числі  каналізація/водозбір 
ілюстративний матеріал
http://whc.unesco.org/en/list/865
Щодо стану збереження  
1 лютого 2010 року державою-учасницею був поданий звіт про стан збереження. Звіт не стосувався  безпосередньо положень, про які наголошувалося в Рішенні 33 COM 7B.126 прийнятому Комітетом зі світової спадщини на 33 сесії (Seville, 2009). Центр зі світової спадщини отримав петицію від представників громадськості Львова з вимогою зупинити зведення 7-иповерхової будівлі на території саду і парку колишнього монастиря францисканців. Спеціальна моніторингова місія Спільного центру світової спадщини /ICOMOS до Львова – стосовно ансамблю історичного центру, - що відбулася з  1 по 6 березня  2010 р.
У звіті держава-учасниця розкрила такі положення:
a) основні чинники, що впливають на забудову
Держава-учасниця повідомила, що основними чинниками, які впливають на стан забудови є::
 - Тиск чинників розвитку;
- Небезпека втрати візуальної цілісності міста у зв'язку з розвитком навантаження в межах  забудови, буферної зони та за її межами;
- Деформація будівель через геологічний стан грунту
- Інтенсивний руйнування декоративних елементів через забруднення повітря.State of conservation of World Heritage properties WHC-10/34.COM/7B, p. 199 inscribed on the World Heritage List
b) Проекти, які можуть вплинути на визначну універсальну цінність забудови
Комплексну програму збереження історичних будівель у Львові було проведено державою-учасником з 1998 по 2007 рр. Проект державної програми відновлення та регенерації історичних будівель Львова був розроблений в 2008 році і представлений у відповідні органи для розгляду. У звіті держави-учасниці згадується про деякі проекти реставрації таких об’єктів, як Вірменський собор і житлові будинки №№ 3 і 23 на Площі Ринок. Будівництво на місці саду та парку колишнього францисканського монастиря не було згадано ні державою-учасницею, ні у звіті місії.  
У звіті держави-учасниці зазначено про фінансову допомогу, отриману на розвиток і відновлення історичного центру Львова, створення системи моніторингу памяток, і проект "Спільна спадщина". Місія з моніторингу від Спільного Центру світової спадщини / ІКОМОС висловила стурбованість з приводу загального стану збереження забудови, і, зокрема, щодо загрози Визначній Універсальній цінності, цілісності та автентичності забудови через  невідповідні методи перетворення історичних будівель за відсутності стандартів пристосування житла.
c) Менеджмент і генеральний план міста
Держава-учасниця звітує, що стратегічний план управління на 2009-2015 роки після його завершення буде поданий до Центру світової спадщини. Генеральний план повинен бути затверджений  влітку 2010 року.
Держава-учасниця також відзначає, що літня школа волонтерів ЮНЕСКО завершила  інвентаризацію історичних будівель у Львові. У 2007-2008 роках були організовані три літні школи з відновлення та консервації каменю.
d) Вплив туризму
У звіті держава-учасниця вказує на збільшення кількості туристів у Львові, визнання міста "Культурною столицею" України в 2009 році. Розробка додаткової туристичної інфраструктури в місті очікується до Фіналу Євро-2012.
e) Моніторинг і дослідження
У звіті держави-учасниці згадується проведення кількох моніторингів і досліджень, наприклад, моніторингу змін температури і вологості; геодезичний моніторинг та відстеження деформації будівель; археологічні дослідження на підставі розкопок; інженерно-геологічний аналіз грунту в історичній частині міста і вивчення структурної стійкості історичних будівель. Поінформованість про важливість візуального представлення було піднято за допомогою проекту з розміщення кольорових кульок над запланованими будівельними майданчиками на відповідній висоті. Фотографії були зроблені з важливих точок огляду з метою оцінки можливого впливу планованого будівництва.
Центр світової спадщини і Консультативні органи виявили, з глибокою стурбованістю, серйозні зміни у зовнішньому вигляді міста і значну загрозу Визначній універсальній цінності, цілісності та автентичності забудови через неприйнятні методів пристосування житла, що спричинило погіршення стандартів життя, заміна помешкань на готелі, втрати населення, істотний візуальний вплив деяких подій, як повідомляє місія моніторингу Спільного Центру світової спадщини / ІКОМОС у березні 2010 року.
Визнаючи величезні проблеми, з якими стикається держави-учасниця, і підтримка в галузі сталого розвитку, здійснювана різними установами, в тому числі Європейською комісією і агентством з технічної співпраці (GTZ), Центр світової спадщини та консультативний орган вважають, що завершення менеджмент-плану забезпечить платформу, яка повинна дозволити державі-учасниці отримати додаткову підтримку з боку міжнародного співтовариства щодо збереження та відновлення.
Попереднє рішення: 34 COM 7B.104
Комітет світової спадщини
1. вивчив документ WHC-10/34.COM/7B,
2. . Посилаючись на рішення 33 COM 7B.126, прийняте на 33-й сесії (Севілья, 2009),
 3. Фіксує результати та рекомендації від березня 2010, подані Спільним Центром світовоїї спадщини / ІКОМОС місії моніторингу та радить державі-учасниці брати їх до уваги;
4. Зазначає також роботу, проведену державою-учасником на стратегічному плані розвитку, а також звертається до держави-учасника представити його в Центр світової спадщини у трьох примірниках;
5. Висловлює свою глибоку стурбованість загальним станом збереження забудови, і, зокрема, серйозними змінами до зовнішнього вигляду міста, значну загрозу Визначній  універсальної цінності, цілісності та достовірності власності;
6. закликає державу-учасниця негайно вжити всі необхідні заходи, спрямовані на забезпечення збереження Визначної універсальної цінності, цілісності і відповідності  власності, включаючи керівні принципи для відновлення і збереження вигляду міста;
7. Настійно закликає також державу-учасницю і муніципалітет  негайно припинити будь-які проекти розвитку, і зокрема на Цитаделі, і будівництво на території колишнього францисканського монастиря, які можуть вплинути на Визначну універсальну цінність, цілісність і автентичність забудови, а також інформувати Світову спадщину, відповідно до пункту 172 оперативних керівних принципів, про будь-який намір здійснювати або дозволяти такі проектів;
8. 8. Закликає міжнародне співтовариство розглянути можливість надання підтримки збереженню і відновленню вигляду міста;
9. Просить державу-учасницю представити у Центр світової спадщини до 1 лютого 2011 року детальний звіт про стан збереження забудови, в тому числі результатів моніторингу та вивчення зовнішнього вигляду міста, стратегічний план управління та генеральний план міста, звіт про використання історичних будівель і пам'яток, для вивчення Комітетом світової спадщини, з метою розгляду, за відсутності суттєвого прогресу, щоб внести об'єкт до Списку всесвітньої спадщини, що знаходиться під загрозою, на своїй 35-й сесії в 2011 році.
34-а сесія Комітету, Бразилія, 25 липня - 03 серпня 2010

Немає коментарів:

Дописати коментар